Kako iznenadit sam sebe…

Mogu slobodno počet s tim nestvarnim i izmišljenim terminom neke ˝Novogodisnje pametne odluke˝ …e pa izgleda da toga u mene baš nema,tu se iznenadit nemogu,ni sebe ni druge! 😀

Te neke ˝Novogodišnje odluke˝ tipa manje ću pit,pametnije ću se hranit,više ću trenirat,sve od sebe ću dat da vidim koliko mogu napredovat u mene traju otprilike ko i snig na južnoj strani Mosora.

Ali…uvik ima ali…ničega se nisam ostavio,pa ni treninga hahaha ..i tako da ne opisivam sve šta sam radio od Nove godine,udrit ću na onih par najzanimljivijih.

Trening Vol.1 : Dinara/Kamešnica

Ovako…uvik,al uvik kad idem na te bisere Zagore uvik je dilema …i uvik odaberem Dinaru(Troglav je Troglav) . Ovaj put san da pravo izbora Nikoli Paviću(Gemi)…i normalno da ćemo uz moj savjet opet izabrat krivo,mislim nije toliko krivo,al nismo baš ni pogodili s izborom. Znači imali smo tri opcije u glavi, Kamešnica(Korita-Konj),Dinara(Ježević-Sutina-V.Duvjakuša  s tim da bi na Pumama vidili ima li smisla udrit na Troglav) i treća opcija Dinara(Pl.Dom Sv.Jakov-Vještić Gora-Troglav). I tako izbor pade na treću opciju….pa da vam objasnim zašto nije baš najpametnija opcija.

Od Sv.Jakova do Vještić Gore je više manje totalno otvoren prostor,nema baš nekog zaklona,bura puše uvik,ono baš uvik i u ovim nekim zimskim uvjetima sa dosta dubokim snigom dobiješ dobar trening nakon 2km,a kako nebi nakon 22km.

Uglavnom još iz Sinja gledamo vrhove,vrime idealno sunčano…vitra nema,oblaka nema dan iz snova za planinarenje,normalno dok nismo došli do doma. Već tu nevolje s burom,ali dobro…bura je dobra bar neće padat snig,kiša ili šta već kad smo mi u pitanju.

20180123_090917[1]
Početak kraja…
I krenemo lagano,dva koraka naprid jedan nazad,al s obzirom na uvjete držimo dobar ritam,dobar tempo.

Iskreno ovaj prvi dio uspona prema Troglavu mi je u svim mogućim vremenskim uvjetima najdosadniji…ništa drugačije nije bilo ni ovaj put. Čekam tu Vještić Goru i zaklonicu od bure ko ozeba sunce.

Uglavnom,bura radi svoje,snig smrznut,malo smetova isto tako napola smrznutih…čak i nemamo nekih problema i propadanja po snigu. Malo prije Vještić Gore ipak odlučimo staviti bar dereze…do tad i nije bilo neke potrebe.

Napokon… Vještić gora..napokon mi je i jasno zašto takvo ime. 😀

Sklonili smo se od bure,ušli napokon u tu duboku bukovu šumu,čak bi s vama i koju sliku podilio,al jednostavno od živaca nisam ima volje slikat.

Na mistima po metar,metar i 20 visina sniga,propadamo do dna,upadamo u neke rupe za koje znam da nikad nisu bile tu,malo pomalo bližimo se prijevoju na izlasku iz Vještić Gore i gle čuda,mrkli mrak…nije baš da se jedan oblačić spustio nego doslovno nebo na zemlju.

Od doma do Vještić Gore nam je tribalo nekih 1:40 minuta…a Vještić Goru smo prolazili ni više ni manje nego 1sat i 50 minuta…U normalnim uvjetima to je dionica koja se odradi za maximalnih 30min.

20180123_163847[1]
Vrh ko na dlanu…da nije ovo malo oblaka oko njega.
Nervozan,ljut,gladan,beštimanja uopće nije bilo…al nekako se dovlačimo do križanja putova prema Troglavu i nazad okolo prema Pl.Dom Sv.Jakov koji prolazi oko Vještić Gore…iskreno tu dolazimo do naslova ovog dnevnika,vidimo da nema šanse za uspon i povratak po danu,lampe nemamo,al mi i dalje vijećamo oćemo li na vrh ili nazad kući…gledamo sat,računamo koliko do vrha,gledamo vremenske ˝neuvjete˝ i odjednom show….glave se odlučile vratit kući?!?! Spuštamo se …a svaka dva koraka gledamo iza sebe prema Troglavu,nevirujemo sami sebi šta radimo…iznenađenje na maximumu…ostao HGSS bez prilike za vrhunski trening spašavanja dvaju debila kilometar od Troglava.

received_1618625138218572

Početak tog povratka nije baš oduševio…ne propadamo u snig,ali toliko je smrznut da nas bura doslovno gura,kližemo naprid bez kontrole..nema zimskih markacija,ostale slabo nalazimo,svako malo isprid nas osvane tabla MINE..pa dobro,nemožemo je zgazit na metar sniga…valjda nemožemo!?

Nekako smo se dovukli do ratnih bunkera,ovim putem nikad nisam isao nazad …Vještić Gora mi je uvik bila inspiracija i najlipši dio ovog uspona koji ću od sad uredno izbjegavat hahaha.

Sakrili smo se od bure,Gema prtlja nešto kako napravi Iglu od ove betonske šupe,otvara pivu zubima,ja ga gledam ništa mi nije jasno,pa nije do toga došlo,vadim ključ od auta na njemu uredno otvarač za pivu… ništa pogled livo,pogled desno ..Gema lud skroz …

20180123_122425[1]
Kaltemberg…relikvija! 😀
Uglavnom,vratili se do doma uredno,puno lipšim,i normalnijim putem…dobro bura nam je dosta pomogla,valjda to tako bude kad ideš niz buru i uglavnom zaklonjenim terenom.

Za kraj samo da kažem…možda neko nešto nauči na ovim mojim primjerima…iako sumnjam da se od mene može išta naučit. Tri opcije,od kojih su prve dvi usponi kompletno zaklonjeni od bure skoro do samog vrha…izaberemo treću,jer zašto mislit glavom kad možeš sam sebe beštimat cilim putem. Jbg…obojica doživili prosvjetljenje u jednom od boljih trenutaka u životu. Al nećemo odma radi jednog primjera reć da smo postali išta pametniji.

Screenshot_2
MAX speed sve govori…

Trening vol.2 : Sinj Trail Čoja 22km

Jedan friški.. neće dugo trajat,par slikica i jednostavno moje oduševljenje s predivnom prirodom koju imamo na četri kilometra od centra Sinja,a 90% Sinjana nije toga svjesno.

Znači 12.05.2018 klub Cetina Adventure napokon organizira trail utrku u sklopu Dalmatinske Trail Lige … malo se čudno maknuti izvan okvira Cetina Adventure Race-a  jer ovo će bit dosta masovnije,zanimljivije i zahtjevnije.

Uglavnom tri kategorije Bara(11km),Čoja(22km) i Alka(33km) prolazit će kroz centar Sinja,preko Starog Grada,Pavića Nebesa,Visoke,Visošnice,Sutine,Bukovca,Plišivice,Karaguše….probat ću vam bar nekom slikom objasnit šta imate u okolici svog grada…nadam se da će ovaj tekst potaknuti nekolicinu da prošetaju,protrču,pogledaju,poslušaju jednostavnu lipotu Cetinske Krajine.

Eh…tu sad već dolazimo do mentalnog sklopa ljudi našeg najdražeg grada..jer iskreno ja i još nas nekoliko smo samo ˝oni˝ luđaci koji trču ko berlavi okolo. Ali minja se sve..danas na usponu na Visošnicu nisu moji prvi tragovi u snigu…ima ih još… danas nisam sam na Pavića Nebesima, ugažene su sve moje uzbrdice..nebitno jel se to dogodilo šetajući,biciklom,trčeći…bitno je da ne moram ja prvi skidat paučinu između stabala..bar ne uvik jer netko je već to odradio…

20180130_141206[1]

Oho..malo sam zaluta…hahaha.. još će ispast da znam pisat.

Uglavnom, današnja trening staza koju će za nešto više od tri miseca gazit trkači iz cijele Hrvatske je nešto perfektno,nešto ludo zanimljivo i izmiksano svim mogućim vrstama terena da se čovik zapita jel to sve stvarno stalo u tih 22km!

Za početak…uspon na Visošnicu je težak onome ko ne zna što ga čeka na vrhu,jer taj pogled..pogled na Sinj,Svilaju,Dinaru,Kamešnicu,Visoku je nešto savršeno,jedna jednostavno perfektna nagrada za trud.

20180130_142800[1]
Jel moguće da su Pavića Nebesa toliko daleko..ili čak Sinj.. 😀  Skoro sam iznad Kamešnice ! 😀
Spuštanje s nekog vrha mi je uvik bilo draže…u ovo slučaju to je nešto posebno..jer nakon ovoga ući u kanjon Sutine ostavlja bez riječi.

Bukova šuma,predivna bistra Sutina,jednostavno krajolik koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Definitivno najljepši dio utrke…poslušajte moj savjet,trčite kroz vodu,guštajte,smanjite tempo,pogledajte oko sebe jer ovo je biser kojeg je malo jedanput vidit.

Nakon ovoga nebi mi bilo čudno da vas ostatak staze ne oduševi kao ovaj dio,ali ipak Pavića nebesa i miljon dosta zahtjevnih single trackova vam neće dat da predahnete od lipote.. Odradio sam je danas,prekosutra ću opet, odradio sam je 100 puta do sad i uvik dodjem kući oduševljen i sritan.

Ovako to nekako izgleda…

Do početka je točno 100 dana…. pripremite se !! 🙂  Imate priliku okusit kako to izgleda biti dio trail lige,biti dio ljudi koji uživaju u svakom metru naših brda,planina,rijeka i potočića. Pokušat možete već ovu subotu u Koritima na Kamešnica Trail-u…iznenadite se,a virujte mi hoćete!